In English   Tere tulemast ESTfieldi kodulehele!

Allpool leiad ESTfieldide ja neid valmistava ettevõtte lühitutvustuse.


ESTfieldide näol on tegemist autodega, mis oma olemuselt ja väljanägemiselt sarnanevad Colin Chapman’i poolt 1957. aastal projekteeritud Lotus 7-ga. Auto šassii projekteerimisel on kasutatud Ron Champion’i raamatus “Sportauto ehitamine £250 eest” (“Build Your Own Sports Car for 250 Pounds”) toodud mõõtmeid, mida on kohandatud nii, et auto oleks sõitjale mugavam ning sportlikum. Just teras- või alumiiniumtorudest kandesõrestik on see, mis on iseloomulik Seven-tüüpi autodele, jõuülekandesüsteemi ning väliste kerepaneelide valik on rohkem maitse ning isiklike eelistuste küsimus.

ESTfieldide peamine doonorauto on Lada tema tugevuse ning järeleproovitud suure töökindluse tõttu. Seega võib ühe tüüpilise ESTfieldi esiosast leida Lada käändteljed, 98 mm PCD rummud, lühendatud rooliõlakud ning pidurikettad; tagaosast aga Lada tagasilla ning trummelpidurid. Mootori ja käigukasti valik on kliendi otsustada. Senini on edukalt õnnestunud Audi, Alfa Romeo, Toyota, BMW, Moskviti, Nissani, Fordi, Volvo, Chevrolet’ ja Lada mootorite kasutamine. Võidusõidutehnika toodab ise või hangib oma partneritelt vedrustuskomponente, klaasplastist (GRP) ja alumiiniumist kerepaneele ning kõikvõimalikke lisatarvikuid.

Uued eestikeelsed leheküljed:

ESTfield V8 lehekülg
EFITEC'i tutvustav lehekülg
AUTOST

ETTEVÕTTEST





Võidusõidutehnika AS tegutseb Tartus ning on alates 1992. aastast tootnud kartide varuosi ja tarvikuid ning teinud allhankena metallitöid Eesti, Skandinaavia ja Inglismaa turgudele. 1999. aastal külastas Võidusõidutehnika omanik ja juhataja Valter Teppan korduvalt Inglismaad, kus tema poeg Indrek õppis ühes sealses võidusõidukoolis. Inglismaal viibimiste ajal jäi talle silma konkurentsitihe ja suhteliselt väikeste kuludega läbiviidav Lotus 7 tüüpi autode võidusõidusari. Nähtust innustust saanuna otsis Teppan üles locost (sõnadest low cost) idee juurutaja Ron Champion’i. Champion’iga vestlemise järel tekkis Teppanil plaan asjaga ka Eestis tegelema hakata. Plaani realiseerimise võimalikkuse kasuks rääkis ka Võidusõidutehnika AS-is olemasolev oskusteave kui ka kvalifitseeritud tööjõud.

2000. aastal valmis esimene Audi mootoriga ESTfieldi prototüüp, mida oli huvilistel võimalik uudistada 2001. aasta Eesti Motoshow’l. Tänaseks on Eestis valminud 15 sõiduvalmis ESTfieldi (neist 13 on ARKis registreeritud); Rootsis on lõpetatud kolme auto ehitamine ning 13 autot on ehitusjärgus; Lätis on lõpetatud kolm ning ehitusjärgus kaks autot. Lisaks on Võidusõidutehnika saanud tellimusi vähemalt 36 ESTfieldi ehitamiseks. Hetkel on lõppemas esimese Võidusõidutehnikas valmistatud alumiiniumraami keevitustööd.

Sõiduvalmis ESTfieldide arvestatav arv tegi võimalikuks võidusõidusarjade käivitamise 2002. aastal. Sarjade kohta saab uudiseid lugeda võidusõidu lehel.

Seoses üha uute autode valmimisega on hoogu sisse saamas ka ESTfieldide teisene ehk second hand turg. Müügis autode lehelt on võimalik saada asja kohta täpsemat teavet.

     
   
  Valter Teppan  
     
Kontakt: mailto:racetech@kodu.ee
Tel: +372 7 353 203
Faks: +372 7 352 442
Mob: +372 50 47431